Haber

Kızlar daha çok ‘akran zorbalığının’ kurbanı

ANKARA Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Rehberlik ve Manevi Danışmanlık Bölümü’nden Prof. Dr. Metin Pişkin’in Ankara’da 1154 ilk ve ortaokul öğrencisi üzerinde yaptığı araştırmada; En sık görülen zorbalık türü yüzde 55 ile ‘sözlü zorbalık’ ve yüzde 45,7 ile ‘fiziksel zorbalık’ oldu. Araştırmada mağdur oranı erkek öğrencilerde yüzde 29,4, kız öğrencilerde yüzde 41,3 oldu.

prof. Dr. Metin Pişkin’in 1154 ilkokul ve ortaokul öğrencisi üzerinde yaptığı araştırmada sözlü zorbalığa uğrama oranı yüzde 33,5, zorbalığa uğrama oranı yüzde 7,1, hem fail hem de mağdur olma oranı yüzde 14,5 oldu. Fiziksel zorbalıkta mağdur oranı yüzde 26,3, zorbalık oranı yüzde 6,9 ​​ve hem fail hem mağdur oranı yüzde 12,5 olarak gerçekleşti. Araştırmada öne çıkan üçüncü zorbalık türü olan ve dışlama gibi yöntemlerle gerçekleştirilen ‘dolaylı zorbalık’ta mağdur oranı yüzde 20,5 olarak belirlendi. Erkek öğrencilerde mağduriyet oranı yüzde 29,4, kız öğrencilerde ise yüzde 41,3 olurken; Kız öğrencilerin daha fazla mağdur edildiği ve erkeklerin akran zorbalığına daha fazla başvurduğu ortaya çıkmıştır.

‘HER 4 ÖĞRENCİDEN BİRİ FİZİKSEL ZORBALIK MAĞDURU’ Araştırmayı değerlendiren Prof. 1’inin dolaylı zorbalığa uğradığını görüyoruz.Öğrencilerin yüzde 55’i sözlü zorbalığa, yüzde 45’i zorba ya da mağdur olarak fiziksel zorbalığa, yüzde 1’i ise fiziksel zorbalığa karşı olduğunu görüyoruz. Her 3 öğrenciden biri dolaylı zorbalığın tarafında” dedi. Akran zorbalığını önlemek ve mücadele etmek için çocukların okulda karakterlerini geliştirecek değerlerle donatılması gerektiğini belirten Dr. Dr. Her 3 öğrenciden biri zorbalığın bir tarafında, yaklaşık 20 milyon öğrenci olduğunu varsayarsak, her 5 öğrenciden 1’i mağdur olsa bile okullarımızda yaklaşık 4 milyon öğrenci sistematik olarak mağdur ediliyor. öğrencilerin sadece akademik gelişimleri için değil, sosyal ve duygusal gelişimleri için de önem taşıdığını belirterek, “Hayat var oldukça toplum sorunlardan kurtulamaz. Okullar, çocukların sadece akademik gelişimine değil, çocukların karakter eğitimine de değer vermelidir” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu