Ekonomi

ABD’li çelik üreticileri 2024’ün ilk çeyreğinde güçlü performans bekliyor, UAW grevi fiyat artışını tetikledi

ABD’li çelik üreticileri, ilk çeyrek kârlarında beklenen artışla 2024’e güçlü bir başlangıç ​​yapmaya hazırlanıyor. Bu, Birleşik Otomobil İşçileri (UAW) sendikasının Detroit Üçlü otomobil üreticilerine karşı başlattığı grev nedeniyle alımlarda yaşanan geçici duraklamanın ardından alıcıların stokları yenilemek için acele etmesinden kaynaklanan fiyat artışının ardından geldi.

Emtia araştırma şirketi CRU Group’a göre, en çok ticareti yapılan son çelik türü olan sıcak haddelenmiş rulo (HRC), Eylül ayındaki ortalama 734$’dan kısa ton başına yaklaşık 950$’a yükseldi.

İmalat şirketlerine neredeyse tamamlanmış çelik ürünlerinin tedarikinde hayati bir rol oynayan servis merkezleri, UAW grevi beklentisiyle alımlarını bir süreliğine durdurmuştu. Ancak stokların tükenmesi ve otomobil üreticilerinin faaliyetlerine yeniden başlaması nedeniyle büyük siparişler vermek zorunda kaldılar.

CRU’nun kıdemli analisti Ryan McKinley, fiyatların dibe vurduğu algısı nedeniyle servis merkezlerinin yeniden büyük siparişler vermeye başladığını açıkladı. Bu durum istikrarlı taleple birleştiğinde UAW grevinden iki hafta sonra çelik fiyatlarının yeniden yükselmesine neden oldu.

CRU verilerine göre otomotiv segmenti ABD’deki toplam sac levha talebinin yaklaşık %25’ini oluşturuyor ve bunun yaklaşık %65’i yıllık olarak Üç Büyük Detroit otomobil üreticisine atfediliyor. Cleveland Cliffs’in otomobil üreticileri tarafından çizme, kaporta ve kapı gibi parçalar için kullanılan çelik sevkiyatlarının üçüncü çeyrekte rekor seviyeye ulaşmasıyla birlikte talep zaten artıyordu.

Talepteki bu artış, öncelikle otomobil üreticilerine yassı haddelenmiş çelik ve demir cevheri peleti tedarik eden Cleveland Cliffs’in, sıcak rulo spot sipariş fiyatlarını Eylül ayından bu yana dördüncü kez 1.000/saat’e, yani mevcut spot fiyatların yaklaşık 50$ üzerine yükseltmesine yol açtı.

Bu arada, Nucor Corp (NYSE:NUE) sıcak rulo fiyatlarını 950$/şalton’a yükseltti ve US Steel yakın zamanda nihai bir oran belirtmeden 100$/şist fiyat artışı açıkladı. JP Morgan analistlerine göre, daha fazla servis merkezinin zayıf stokları yenilemek için pazara yeniden girmesiyle birlikte fiyat artış ivmesi devam edebilir.

KeyBanc Capital Markets’tan Philip Gibbs’e göre, 2024’e ilişkin olumlu görünüme rağmen çelik üreticileri yaz aylarında kaydedilen düşük fiyatların sonuçlara yansıması nedeniyle 4. çeyrekte çekirdek karda sıralı bir düşüş bekliyor. Öte yandan, otomobil üreticileri, fiyatların yükseliş eğilimini sürdürmesi halinde değerli bir hammadde için daha yüksek maliyetlerle karşı karşıya kalma ihtimaliyle karşı karşıya.

Otomobil üreticileri çelik şirketleriyle genellikle ekim ve nisan aylarında yıllık sözleşme görüşmeleri yapıyor. Butik araştırma şirketi GLJ Research’ün kurucusu Gordon Lee Johnson, fiyat artışlarının etkisinin hemen görülmeyebileceğini ancak fiyat artışları devam ederse belirginleşeceğini belirtti.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu